Открыть основное меню
Открыть меню языков

Преподаватели

Simone
Simone носитель языка 1 отзыв
Преподает Итальянский
Италия
35 лет
Euskal Herriko Unibetsitatea
Стаж преподавания - 9 лет
Национальность - Итальянец
Hello everybody, my name is Simone.   I'm from Novara, a small town near Milan. I have a Master Degree in Linguistics. I'm doing a PhD at the University of the Basque Country, Spain, with a project focusing on language processing. At the moment I'm doing an academic mobility programme in La ...

Hello everybody, my name is Simone.

 

I'm from Novara, a small town near Milan. I have a Master Degree in Linguistics. I'm doing a PhD at the University of the Basque Country, Spain, with a project focusing on language processing. At the moment I'm doing an academic mobility programme in La Plata, Argentina.

 

I have extensively studied the first and the second language acquisition, the modules that have permitted me to know in detail the process of learning a new language, the constant interference with the mother tongue and the importance of a constant interaction with a native speaker.Thanks to the experience as a teacher I have become familiar with all the factors involved in the second language learning processes and have understood how to work with them.

 

I have been teaching Italian since 2010 to students of all levels, from beginner to advanced. I have worked first as an Italian assistant in Cadiz and in Alicante, Spain, and then as a teacher in Buenos Aires, Argentina.

 

During my lessons the active participation of the pupil is required. The aim is an improvement both in production and in comprehension. A relaxed and open relationship between a teacher and a student is really important, in order to identify the difficulties and the strategies best suited to the personality of the student.

 

Learning a new language is a mental and social exercise, it stimulates curiosity and opens the door to other cultures. It can enrich and improve a person. To know fluently a different language allows you to understand different points of view and access to a new world made of literature, art, traditions, hobbies, travels, meetings, cinema and music. An authentic world, without subtitles or facing-page translation.


_____________________________________________________________________________

Ciao a tutti, mi chiamo Simone.

 

Sono originario di Novara, una piccola città vicino a Milano. Ho una laurea specialistica e un master in Linguistica. Ho una borsa di dottorato presso l'Università del País Vasco, Spagna, con un progetto riguardante l'elaborazione del linguaggio. Al momento sto svolgendo un programma di mobilità universitaria a La Plata, Argentina.

 

Ho studiato approfonditamente l'acquisizione del linguaggio e delle seconde lingue, materie che mi hanno permesso di conoscere dettagliatamente il processo di apprendimento di una nuova lingua, le costanti interferenze con la lingua materna e l'importanza di una interazione costante con un parlantie madrelingua. Grazie alle esperienze nell'ambito dell'insegnamento ho potuto familiarizzare con tutti i fattori implicati nell'apprendimento di una lingua seconda, imparando a lavorare con essi.

 

Insegno italiano dal 2010 a studenti di vari livelli, dal principiante all'avanzato. Ho lavorato dapprima come assistente di lingua italiana a Cadiz ed Alicante, Spagna, e poi come insegnante a Buenos Aires, Argentina.

 

Nelle mie lezioni è richiesta la partecipazione attiva dell'alunno. L'obiettivo è un miglioramento sia in fase di produzione che di comprensione. È auspicabile un rapporto rilassato e aperto tra alunno e insegnante, al fine di poter individuare i punti deboli e poter scegliere le strategie di insegnamento più adatte alla personalità dell'alunno.

 

Imparare una nuova lingua è un esercizio mentale e sociale, incentiva la curiosità e apre la porta ad altre culture, permette di arricchirsi e migliorarsi. Conoscere e parlare correntemente una lingua significa poter capire punti di vista diversi e poter accedere a un nuovo mondo fatto di letteratura, arte, tradizioni, hobby, viaggi, incontri, cinema e musica. Un mondo autentico, senza sottotitoli o traduzioni a fronte.

Отзывы
Оставить отзыв
Ваше фото в формате jpg, png или gif
Заказать пробный урок